Datan hyödyntäminen markkinoinnissa

Markkinoinnin automaatio -opintojaksolla käsitellään datan hyödyntämisen periaatteita ja tähän artikkeliin on koottu aihepiiriä syventäviä materiaaleja.

Markkinointikollektiivi: Data- ja markkinointiteknologia -tilaisuus 24.5.2023

Tallenne tilaisuudesta.
Soittolista Data ja markkinointiteknologiat -klinikoiden tallenteista.

Markkinointikollektiivi: Martech & Data -teemapäivä

Video on kooste teemapäivän esityksistä. Videon Youtube-sivulla on mahdollista valita, minkä esityksen katsoo.

Business Finland: Experience Commerce -ohjelman Teknologiasta tehoa kaupankäyntiin -webinaari

Tallenteella on esityksiä, joissa käsitellään datan hyödyntämistä ja personointia verkkokaupan näkökulmasta.

Webinaarin ohjelma oli seuraavanlainen:

Suosittelen tutustumaan ainakin Erkheikin esitystä personoinnista ja Kuivalahden esitystä oman asiakasdatan hyödyntämisestä.

Ville Salosen väitöskirja (JYU): ”Personalized Marketing at the Right Time: Toward Motivation-Based Temporal Dynamics in Web Personalization” 

Jyväskylän yliopistossa on tehty väitöskirja verkkopalvelun persointiin liittyen. Lue uutinen ja tutustu väitöskirjaan.



by