Markkinoinnin automaatio -opintojaksolla käsitellään datan hyödyntämisen periaatteita ja tähän artikkeliin on koottu aihepiiriä syventäviä materiaaleja.
Markkinointikollektiivi: Data- ja markkinointiteknologia -tilaisuus 24.5.2023
Markkinointikollektiivi: Martech & Data -teemapäivä
Video on kooste teemapäivän esityksistä. Videon Youtube-sivulla on mahdollista valita, minkä esityksen katsoo.
Business Finland: Experience Commerce -ohjelman Teknologiasta tehoa kaupankäyntiin -webinaari
Tallenteella on esityksiä, joissa käsitellään datan hyödyntämistä ja personointia verkkokaupan näkökulmasta.
Webinaarin ohjelma oli seuraavanlainen:
Suosittelen tutustumaan ainakin Erkheikin esitystä personoinnista ja Kuivalahden esitystä oman asiakasdatan hyödyntämisestä.
Ville Salosen väitöskirja (JYU): ”Personalized Marketing at the Right Time: Toward Motivation-Based Temporal Dynamics in Web Personalization”
Jyväskylän yliopistossa on tehty väitöskirja verkkopalvelun persointiin liittyen. Lue uutinen ja tutustu väitöskirjaan.